Rugalmas szolgáltatói keretek oktatási intézményeknek

Mivel a kortás-segítő rendszerek a beillesztés/beilleszkedés rendszerhez kapcsolódnak szorosabban, ezért több alternatívából választhat egy ilyen szolgáltatás bevezetést tervező intézmény. Magyarországon és külföldön a kortárs mentoring több példa alapján (lásd Oxfordi Egyetem, Gothenburgi- Athéni- Egyetem, vagy BME, ELTE etc.) a karrier-mentálhigiénés hallgató-támogató tanácsadó-szolgáltatásokhoz kapcsolódnak, más esetekben pedig a hallgatói szolgáltatásokat felügyelő irodák által működtetett tevékenység ez.

A mentorok és a gólyák koordinációját végezheti külsős megbízott munkatárs vagy olyan intézményi dolgozó, aki jó szervező, remek kommunikációs készséggel és legalább 200 munkaórát felölelő szabad kapacitással rendelkezik, illetve szeptember - október hónapokra más munkaterületről kölcsönözhető vagy tehermentesíthető.

Az alábbiakban két verzióban is szemléltetnénk a rendszer működtethetőségét. Az első verzióban kiszervezett formában - ahol a munka jelentős részét a fejlesztő végzi, a másik verzióban a koordinációs munka az egyetem berkein belül folyik egy erre a feladatra kinevezett munkatárs segítségével. Mindkét felkínált működtetési formában az egyetem és a koordinátor között szükség van támogatásra és mély együttműködésre elsődlegesen a közösségi (csapatépítő) alkalmak lebonyolításához (helyszín, emberi erőforrás biztosításával) még a kiszervezett verzió esetén is.

1 sz. verzió: kiszervezett formában - megbízásos szerződéses keretek között (pl.: human-service megbízásával) kb. 150 mentorált/100 mentor részvételével:

A program teljes lebonyolítása a Human-Service keretein belül kiterjed:
  • a beérkező jelentkezési lapok feldolgozását 150/100 tavaszi/nyári időszakban
  • kortárs párosítás teljes menedzselését/lebonyolítását
  • program koordinációt szeptember-november között 100/100 mentor/mentorált esetében e-mailben
  • heti 2 db. fogadóóra biztosítását a program 8 hetében (összesen 16 órában)
  • információ-visszacsatolásból fakadó tartalmi fejlesztések menedzselését
  • az aktualizált információk az informatikai eszközre feltöltését/frissítését
  • a mentorok irányított felkészítését és szűrését (4 órás) mini-workshop formájában a tavaszi félévben
  • csapatépítő alkalmak megszervezését (tartalmi elemek leegyeztetését, az alkalom felügyeletét)
  • információ visszacsatolást a részvevőktől (értékelőlap/kérdőív elkészítését, lebonyolítását, válaszok elemzését)

  • 2. sz. verzió: Egyetemen belül (saját belső-erőforrásra épített) lebonyolítása 150/100 mentor/mentorált hallgató részvételével:

  • 1 fő program-koordinátor kinevezése: ~200 munkaórás éves feladathoz kapcsolódóan (részmunkaidőben)
  • mentori Iroda (vagy munkaállomás kialakítása, saját telefonos elérhetőséggel)
  • a beérkező jelentkezési lapok feldolgozása 100/100 tavaszi/nyári időszakban
  • kortárs párosítás teljes menedzselése/lebonyolítása
  • program koordináció szeptember-november között 100/100 mentor/mentorált esetében e-mailben
  • heti 2 db. fogadóóra biztosítása a program 8 hetében (összesen 16 órában)
  • információ-visszacsatolásból fakadó tartalmi fejlesztések menedzselése
  • az aktualizált információk az informatikai eszközre feltöltése/frissítése
  • a mentorok irányított felkészítése és szűrése (4 órás) mini-workshop formájában a tavaszi félévben
  • a csapatépítő alkalmak megszervezése (tartalmi elemek leegyeztetését, az alkalom felügyelete)
  • a információ visszacsatolása a részvevőktől (értékelőlap/kérdőív elkészítését, lebonyolítását, válaszok elemzését)

  • Mindkét esetben rendelkezésre bocsátjuk a SAM-buddy üzemeltetési kézikönyv anyagát lásd annak tartalomjegyzékét a linkre kattintva.

    További linkek:
  • Felsőoktatási intézmények részére mentálhigiénés tanácsadás
  • Munkahelyi mentálhigiénés tanácsadás dolgozóknak
  • SAM-buddy bemutató brosúra

  • Örömmel állunk rendelkezésre saját intézményi igényeihez igazított árajánlatkészítéssel!